Collect 2012 – Safari

Vipoo Srivilasa

italy A volte è solo questione di prima impressione. Di circostanze fortuite. Dello sguardo che si posa più su un oggetto che su un altro. All’inizio è un gioco. Poi diventa una caccia. Peggio ancora se dopo un po’ ti rendi conto che a dare la caccia non sei tu, ma è la “preda” che gioca a nascondino.
united kingdom Sometimes it’s just the circumstances, by chance that your eye fixes on one object and not another. At the beginning it’s like a game, then it becomes a sort of hunt.

Emma Rodgers

italy Forse pensandoci bene è anche il “meccanismo” che “anima” il collezionista (proprio così, con queste due parole che indicano metodica passionalità). La caccia è permanente. Si deve stare in guardia, per non perdere di vista una preda birichina.
united kingdom Then after a while you realize it is not you who is doing the hunting, but instead it is the prey who is playing hide and seek with you.  One has to be on guard not to lose sight of the prey.

Felieke van der Leest

italy Anch’io ho giocato questa volta e assolutamente per caso per un safari (solo fotografico), che va dalla scultura al gioiello in giro per le sale della Saatchi Gallery. L’idea me l’hanno data questo orsetto “ananas” e il suo fratellino a fiori: un buon primo passo primo e poi il tasso, i levrieri, e poi la lepre e l’iguana…
united kingdom I have also played here in London this time and absolutely by chance I have gone on a safari (only a photographic one) from sculptures to jewellery in the halls of the Saatchi Gallery. This “pineapple” teddy bear and its flowered brother have given me the idea, a good start followed by the badger, the greyhound, the hare and the iguana.

Catrin Howell

Caroline Andrin

Ted Noten

Susan O’Byrne

Straordinaria: una grandissima “scultura” da sospendere al soffitto, fatta di carta giapponese ritagliata. L’artista giovanissima, Nahoko Kojima

Tabea Reulecke

Idiots (Afke Golsteijn e Floris Bakker)

Alessandro Gallo

Valeria Accornero

I am a journalist with a passion… in this online space I describe what I see and what I love about contemporary jewellery: its artists, the art works and the places. I share my personal notes, creating a sort of "newspaper" of what I recon is most worthy

Related Posts

Discussion about this post

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.