Schmuck 2012 – Su al Nord / Up North

Pernilla Persson

La foresta di palloncini

italy Intendo in questo caso i Paesi scandinavi: la Svezia è In the Forest, una foresta buona e sana o cattiva e avvelenata come una mela pericolosa. Una foresta di palloncini bianchi nel cui sottobosco si  svela il lavoro di quattro artiste che già l’anno scorso avevano presentato insieme Pernilla Persson, Hanna Liljenberg, Kay Roy Andersson e Sanna Svedestedt.
united kingdom In this case I’m referring to the Scandinavian countries. Sweden is like a good and healthy forest or a bad, poisoned one; like a dangerous apple. A forest made of white balloons and in its underbrush four artists, who already exhibited together last year, unveil their work: Pernilla Persson, Hanna Liljenberg, Kay Roy Andersson and Sanna Svedestedt.

Karin Roy Andersson

Sanna Svedestedt

Hanna Liljenberg

italy Una bella atmosfera di festa dal gruppo di 12 artisti norvegesi KLINK (che lavorano tutti il metallo). Scopro che klinke in norvegese vuol dire chiavistello. Ognuno di loro ha una chiave tutta sua per aprirlo. Spettacolari, di Anna Talbot, i collier con pendenti della dimensione di un orologio a cucù che ti raccontano, in una scenetta realizzata dentro la scatola dei biscotti della nonna, le vicende del lupo e di Cappuccetto rosso.
united kingdom There was a festive atmosphere in the Norwegian group, KLINK, comprised of 12 artists who all work in metal. I discovered that the word klinke in Norwegian means latch. Each of them has their own key to open it. Anna Talbot shows fantastic colliers with pendants as big as a cuckoo clock that tell the story of the Little Red Riding Hood and the big, bad wolf represented inside a biscuit-tin.

Anna Talbot

Anna Talbot

italy Romantiche le Miss m’ama non m’ama di Benedicte Lyssan che si fanno talmente minuscole che vanno a staccare personalmente i petali dalla margherita.
united kingdom The romantic work of the girls who play, “He loves me, he loves me not”, by Benedicte Lyssan who become so small that they personally pick the petals of the daisies.

Benedicte Lyssand

Anne Léger

italy Belle le zanzarone design in abito rosso di Kjetil Aschim. Non sono gioielli, troppo grandi. Invece non si capisce se siano quadretti o enormi spillone i lavori di Ingrid Holand che hanno i colori e l’idea della terra e del muschio.
united kingdom Beautiful are the big mosquitoes design dressed in red by Kjetil Aschim. They are not jewellery, they are too big. Instead, we do not understand if the work by Ingrid Holand represents small squares or huge  brooches; their colours remind us of earth and moss.

Ingrid Holand

Elise Hatlø

Valeria Accornero

I am a journalist with a passion… in this online space I describe what I see and what I love about contemporary jewellery: its artists, the art works and the places. I share my personal notes, creating a sort of "newspaper" of what I recon is most worthy

Related Posts

Discussion about this post

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.